Högintensiva kondition- & styrketräning med redskap

Som medlem på Ego har du möjlighet att gästträna på över 200 träningsanläggningar i hela Sverige.

TräningBeskrivning
CrossFitEn tuffare träningsform där funktionella rörelser utförs med hög intensitet och stor variation. För bästa träningsresultat varieras passuppläggen för varje pass. Tidsintervallen kan vara allt från några sekunder till flera minuters jobb i sträck. Ibland fast plats med egen utrustning, och andra gånger stationer, banor eller parövningar. Stänger, kettlebells, medicinbollar, hantlar m.m. blandas med kroppsviktsövningar. Stort fokus ligger på att utföra övningarna på rätt sätt, för att utvecklas snabbt och undvika skador. Rekommenderas inte att starta med för helt otränade. Styrka – Explosivitet – Kondition – Uthållighet – Rörlighet – Koordination –Balans.
GRIT AthleticHögintensiv styrke- och konditionsträning i intervallform. Här använder du dig av steplåda och viktplattor som redskap för att öka belastningen och intensiteten. Explosiv spänstträning som gör dig snabbare och starkare. Förkoreograferat. Fast plats med egna redskap. 30 min långa pass.
GRIT StrengthHögintensiv styrke- och konditionsträning i intervallform. Variation av skivstång och viktskivor. Effektiv träning som förbättrar din syreupptagning, styrka och uthållighet. Förkoreograferat, upplägg och musik byts var tredje månad. Fast plats med egen utrustning. 30 min långa pass.
HIIT Styrka & KonditionHögintensiv intervallträning med styrke- och konditionsövningar. Oftast fast plats med egna redskap. Längden på intervallen varierar oftast mellan 20-60s, beroende på dagens upplägg. Ibland körs längre intervaller i form av AMRAP, as many rounds as possible, där ett fåtal övningar med visst många reps var, körs så många varv du hinner på en given tid. Redskapen varieras mellan stänger, viktskivor, minibands, filtar, lådor, kroppsviktsövningar… Utförs till musik, i eget tempo!
HIIT TabataHögintensiv intervallträning med styrke- och konditionsövningar. Oftast fast plats med egna redskap. Tabata körs i block, där varje block innehåller 8st intervaller på 20s styck, med 10s vila emellan dem. C:a 45s vila mellan blocken. I uppvärmningsblocket blandas olika övningar för att värma upp hela kroppen, därefter delar vi upp kroppen och fokuserar på en muskelgrupp i taget per block. Stor variation av övningar och redskap. Till musik i eget tempo.
Muscle ChallengeEnkla och jobbiga styrke- och konditionsövningar i cirkelform. C:a 10 stationer med en övning på varje. Två eller tre varv i salen, efter uppvärmningsvarvet. Intervallerna ligger mellan 30-50s, och du kör i ditt egna tempo till musik. Många funktionella övningar vilket gör att pulsen blir hög och du tränar både styrka och kondition på ett effektivt sätt. Övningarna är valda så att alla ska kunna vara med oavsett om du är nybörjare eller elit. Innan passtart går instruktören igenom alla övningar, och ger tips för att ett säkert och effektivt utförande. Stor variation av redskap; bosubollar, TRX, kettlebells, minibands m.m. Instruktören bygger banan och deltagarna hjälper till att plocka undan. Ta gärna med en vattenflaska, samt en handduk för att torka pannan, det blir svettigt.
Muscle Challenge- SingelUnder pandemin och de då rådande restriktioner körde vi inte stationsträning i cirkelform, utan stod på fast plats med egna redskap istället. Ett 10-tal olika styrke- och konditionsövningar kördes visst många varv med intervaller på 30-50s. Eget tempo. Redskapen varierades mellan passen; stänger, lådor, hantlar, filtar, minibands m.m. Roligt och jobbigt!

Boka pass

Bli medlem idag!