Seniorträning

TräningBeskrivning
Senior AerobicsEnkla dansanta rörelser och stegkombinationer till medryckande musik, allt från modern discomusik till latinamerikanska rytmer. Upplägget är anpassat för att alla ska kunna hänga med. Du får tydliga instruktioner från en glatt peppande instruktör genom hela passet. Att dansa ger både bättre kondition, koordination, balans samt stärker både muskler och skelett! Ibland varvas styrkeövningar in i passet för extra utmaning. Njut av gemenskapen och träningsglädjen som uppstår när alla rör sig i takt till musiken. Ta gärna med din vattenflaska, så kör vi!
Senior EasyLineCirkelträning i gymmet med EasyLine-maskiner till peppande musik. På ett varv har du fått träning för hela kroppen. Lampan i taket slocknar efter 40 sekunder, då är dags att byta till nästa maskin. Vid instruktörsledda pass kan ytterligare övningar tilläggas i cirkeln. Maskinernas hydrauliska motstånd gör dem lätta att använda och kräver inga förkunskaper. Motståndet justeras genom att öka eller sänka tempot. Högre tempo ger tyngre motstånd! Passar både nybörjare och vana styrketränings utövare.
Senior Indoor WalkingSkonsamt konditionspass på Crosstrainer-maskiner, i grupp till musik. Förutom att hjärtat och benen får jobba ordentligt genom hela passet stärks armar, bål och rygg genom arbetet med stavarna. Den upprätta kroppshållningen är skonsam för nacken och den mjuka gången på maskinen gör att även personer med rygg- och knäbesvär lätt kan delta. Roligt, enkelt och skonsamt!
Senior Muscle ChallengeCirkelträning med styrke- och konditionsövningar för hela kroppen. Anpassade för att alla ska kunna delta. Effektiv träning med snabba resultat, den ständiga variationen av övningar och olika redskap gör att kroppen hela tiden utvecklas och blir starkare. Först visar instruktören alla övningar, därefter körs ett uppvärmningsvarv så att kroppen får värma upp i lugnt tempo. Därpå följer två eller tre varv till, där du själv höjer tempot allt eftersom. Intervallerna ligger runt 40s. Jobbigt, roligt och svettigt! Ta med en vattenflaska!
Senior PulsjympaRen rörelseglädje, där alla lätt kan följa med! Ett roligt konditionspass med inslag av styrka, samt övningar som förbättrar både balans och koordination. Enkla steg och rörelser som alla kan utföra i takt till medryckande musik, inga redskap mer än den egna kroppsvikten. Varje låt har sin egen koreografi och passet avslutas med stående stretch. Du behöver bara en matta och gärna en vattenflaska, det blir svettigt.
Senior Rygg, Kondition + StretchEtt aerobicspass där konditionsträningen blandas med styrkeövningar. Styrketräningen fokuserar främst på de viktiga rygg- och magmusklerna. Varje låt har sin egna koreografi med övningar och stegkombinationer, som instruktören förnyar med jämna mellanrum. Passet avslutas med nedvarvning och välgörande stretch.
Senior Rörlighet & StretchStående stora rörelser utförs till flödande musik i eget tempo. Det är enkelt att följa med, eftersom varje rörelse repeteras flera gånger innan nästa tar vid. Du väljer själv hur djupt, brett och snabbt din kropp vill jobba. Rörelserna byts ut med jämna mellanrum och gör att dina leder och muskler får jobba i så många riktningar som möjligt. Du blir både starkare, rörligare och får bättre balans! På slutet görs stretchövningar som avslutas med en liggande avslappning till lugn musik. Passet utförs utan skor på yogamatta. Ta gärna med en egen matta, annars finns det att låna.
Senior SpinningKonditionsträning på träningscykel inomhus till medryckande musik. Instruktören hjälper dig att justera höjden på styret och sadeln, så det känns bra. Har du besvär med nacken kan du höja styret lite extra, samt se till att sätta dig upp rak i ryggen och vila ibland, för att avlasta nacke och axlar. Välj själv motståndet genom att vrida på ratten. Du ska alltid ha lite motstånd på, så att inte tramporna/hjulet snurrar för fort.
Senior StavgångPromenad i eget tempo, med gemensam start utanför entrén. Samlingsplatser efter vägen med stående rörlighets- och styrkeövningar. Ta gärna med egna stavar, vi har ett begränsat antal för utlåning. Härlig konditions- och rörlighetsträning i friska luften, så kläder efter väder. Vid spöregn och kraftig blåst är vi inomhus, vilket i så fall meddelas innan passtart.
Senior StyrkaBlandade styrke- och konditionsövningar i intervallform. Kan både vara maskiner och fria vikter. Du utmanar dig själv efter din egen förmåga och dagsform. Övningarna och redskapen varieras under terminens gång för att du hela tiden ska utvecklas och bli starkare. En peppande instruktör och härlig musik gör att du orkar det där lilla extra! Ta gärna med en vattenflaska och en handduk för att torka pannan.

Boka pass

Bli medlem idag!